Demonstrationsbane for RUF-elbilkonceptet
Forskningsprojektet omfatter udvikling af de ny teknologier, der er nødvendige for at bygge en skinne på 200 m og to køretøjer til demonstration af sammenkobling af disse i fart.
Projektbeskrivelse
Forskningsprojektets formål er at demonstrere de grundlæggende dele af RUF konceptet med henblik på at vise, at RUF-teknologien kan bringes til at fungere, således at de energibesparelsespotentialer, der ligger i konceptet, kommer inden for den teknologiske rækkevidde. Forskningsprojektet omfatter udvikling af de ny teknologier, der er nødvendige for at bygge en skinne på 200 m og to køretøjer til demonstration af sammenkobling af disse i fart. Dual-mode princippet har hidtil kun været behandlet på det konceptuelle niveau, bortset fra tre EFP-projekter forude for dette. I de tre firudgående projekter er det lykkedes at fremstille en prototype af en kort skinne og et køretøj samt at demonstrere kørsel op på skinnen og ned igen
Key figures
Periode:
2000 - 2001
Bevillingsår:
2000
Egen finansiering:
3,04 mio.
Støttebeløb:
1,30 mio.
Støtteprocent:
30 %
Projektbudget:
4,34 mio.
Kategori
Oprindelig title
Demonstrationsbane for RUF-elbilkonceptet
Program
EFP
Fælles overordnet teknologiområde
Andet
Projekttype
Demonstration
Journalnummer
1713/00-0020
Deltagere
RUF International (Main Responsible)
Partner og Økonomi
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
Ingeniørhøjskolen Københavns Teknikum, Ballerup (DK) | ||
Miljøstyrelsen |
Kontakt
Kontakperson
Østerskov Hansen, Mogens (Ingeniørhøjskolen i København)
Adresse
RUF InternationalProduktionsvej 2
DK-2600 Glostrup, Denmark
Østerskov Hansen, Mogens (Ingeniørhøjskolen i København), 72177217, Balslev@Balslev.dk
Øvr. Partnere: Ingeniør Højskolen; Miljøstyrelsen