Projektet kortlægger potentialet for den nye idé at anvende brint, produceret med overskudsstrøm fra vindmøller, og CO2 til at forøge og opgradere biogasproduktion. Derved vil produktionen blive
Effektive varmepumper drevet af vedvarende energi kan bidrage væsentligt til reduktion af Danmarks CO2-udledning. Dette projekt vil udvikle vidensgrundlaget for højeffektive varmepumper baseret på
Projektet udforsker en ny type legeringer til brug i lavtemperatur polymer brændselsceller. Det skal reducere behovet for det sjældne og dyre platin, men uden at cellens effektivitet og levetid
Høj temperatur polymer-brændselsceller (virkende ved 120-200 °C)er et område med stort potentiale, da de er simplere end traditionelle celler. Danmark holder en styrkeposition på dette område, men
ASHBACK vil undersøge de miljømæssige og økologiske konsekvenser af spredning af aske fra biobrændsel i naturen. Dette skal muliggøre at tilbageføre en større mængde aske uden at påvirke økosystemer
Bio Chain analyserer værdikæderne fra indsamling over forgasning og energiproduktion til slutanvendelse af restprodukt for produktion af biogas. Det skal identificere og overkomme barrierne for
Store energibesparelser kan opnås i bygningssektoren, men manglende forståelse eller accept fra brugerne har vist sig at være en begrænsende faktor. UserTEC vil derfor studere forskellige brugeres
Et fossilfrit energisystem kræver stor fleksibilitet i elnettet. Lithium-batterier, der i de seneste år er undergået stor udvikling i ydelse og pris, kan tilføre nettet fleksibilitet i fremtiden
Kina er rig på offshore vindressourcer, men er prisen høj i forhold til landmøller. I et samarbejde mellem danske og kinesiske eksperter på området fokuserer det bilaterale forskningsprojekt på at
Projektet udvikler et forgasningssystem af biomasse med trinvis konvertering, der tillader styring af temperaturen af forgasningen. Målet med det bilaterale forskningsprojekt er at udvikle en model
EV-STEP's overall goal is the long term strategic analysis of the energy, economic and environmental dimensions of the different kinds of electric vehicles. EV-STEP is a two year project funded under
The FCCF-APU project aims to develop an APU (auxiliary power unit) for electrical vehicles which can be operated with conventional fuels like petrol or diesel. The FCCF-APU project will propose an
The FCCF-APU project aims to develop an APU (auxiliary power unit) for electrical vehicles which can be operated with conventional fuels like petrol or diesel. The FCCF-APU project will propose an
COMPETT explores functionalities and potential barriers for the wide range of electrified vehicles that are in use today. The project seeks to develop an economic model showing the costs and benefits
NEMO seeks to develop a simulation and optimization tool suite on the impact of a large volume of electric vehicles (EV) on the power grid, based on existing tools of three of the project partners
NEMO seeks to develop a simulation and optimization tool suite on the impact of a large volume of electric vehicles (EV) on the power grid, based on existing tools of three of the project partners
NEMO seeks to develop a simulation and optimization tool suite on the impact of a large volume of electric vehicles (EV) on the power grid, based on existing tools of three of the project partners
SELECT examines the actual state and expected development of EV in commercial transport in different European countries and will derive recommendations addressing the broad range of stakeholders