Consumer acceptance of intelligent charging

Batteier i elbiler betragtes som en mulighed for at lagre overskudsproduktion af elektricitet. Projektet undersøger elbilbrugernes villighed til at deltage i intelligente opladningssystemer og konsekvenserne af de faktiske køremønstre for hele ladeinfrastrukturen.
Projektbeskrivelse
Batteier i elbiler betragtes som en mulighed for at lagre overskudsproduktion af elektricitet. Projektet undersøger elbilbrugernes villighed til at deltage i intelligente opladningssystemer og konsekvenserne af de faktiske køremønstre for hele ladeinfrastrukturen.

Key figures

Periode:
2012 - 2016
Bevillingsår:
2012
Egen finansiering:
1,48 mio.
Støttebeløb:
4,64 mio.
Støtteprocent:
76 %
Projektbudget:
6,12 mio.

Kategori

Program
ForskEL
Fælles overordnet teknologiområde
Smart Grid og systemer
Journalnummer
10773

Deltagere

Danmarks Tekniske Universitet (DTU) (Main Responsible)
Partner og Økonomi
Partner Tilskud Eget bidrag
Danmarks Tekniske Universitet (DTU) 3.09 mio. 1.25 mio.
Københavns Universitet 1.55 mio. 0.23 mio.

Energiforskning.dk - en fælles informationsportal for energiteknologiske forsknings- og udviklingsprogrammer.

Logo innovationsfonden
Logo for EUDP
Logo for elforsk