Energiudsigten
En række virkemidler, internet, mediekampagner, boks til visning af elpriser (SEE1), spotkontrakt, er afprøvet for at få husholdninger til at flytte deres el-forbrug til tidspunkter, hvor prisen er lav. Af de gennemførte mediekampagner var det kun den daglige Energiudsigten på TV, der havde en effekt. Forbrugerne opnåede større viden om elprisen og elforbrugets belastning, men der var kun lille interesse i at flytte elforbruget. Dog var der en målbar effekt i aftenspidsen hos den gruppe, der både havde indgået en spotaftale og modtaget en SEE1, som stærkt øger bevidstheden om prisen på el og muligheden for at flytte elforbruget. (Energi 10)
Key figures
Kategori
Deltagere
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
Elsparefonden | ||
TVSyd | ||
Syd Energi |
Kontakt
Bredevej 2
DK-2830 Virum
www.ramboll.dk
Tlf.: 45988790,