Det overordnede formål med det danske SOFC (Solid Oxide Fuel Cell) program er at kommercialisere dansk udviklet SOFC. Projektet her er et led i en flerårig indsats, som varetager de langsigtede
Formål med projektet var, at udvikle og demonstrere et 3 kWe Direkte metanol brændselscelle (DMFC) baseret generator anlæg for anvendelse rette imod nødstrømsforsyningsanlæg (UPS). På baggrund af et
Projektet har medfinansieret dansk deltagelse i et europæisk samarbejde under 6. rammeprogram om at teste, om gas fra termisk forgasning af biomasse kan renses til et niveau, hvor den kan anvendes som
DGC vil udnytte resultaterne fra IEA deltagelsen til: 1) Forbedret adgang til resultater og kontaktpersoner på brintområdet. 2) Igangværende og nye danske brintprojekter. 3) Udnytte kontakten til
Projektet har medfinansieret danse deltagelse i et europæisk samarbejde under 6. rammeprogram om at teste, om gas fra termisk forgasning af biomasse kan renses til et niveau, hvor den kan anvendes som
Formålet med projektet er, at udvikle et helt nyt MEA koncept til integrerede PEM 8 DMFC enhedsceller for derved at opnå højere effekttæthed, længere levetid og lavere pris for den enkelte enhedscelle
Projektet skal udvikle, konstruere og afprøve en 10 kW PEM brændselscellegenerator for anvendelse i Utsira projektet. Utsira projektet er det første fuldskala projekt i verden hvor vindkraft
I projektet foretages en detaljeret evaluering af dansk udviklede fastoxid brændselsceller (SOFC) under teknologisk relevante betingelser med henblik på at belyse tabsfordelingen i cellerne, de
Projektet tog udgangspunkt i at finde nye elektrodematerialer til hydrogenudvikling, som kan erstatte det kostbare og sjældent forekommende platin, der normalt bruges i Proton-Exchange-Membran
Projektet er et element i det danske SOFC-program, der sigter på at etablere en dansk produktion af SOFC celler, stakke og systemer som grundlag for effektive og miljøvenlige kraftvarmeanlæg med
Det PEM-brændselscellebaserede 50 kW anlæg, som er opbygget og prøvekørt med brint som brændstof i udviklingsprojektet FU 1405, har i forbindelse med udførte prøver og drift været udsat for forhold
En kravspecifikation til et 20 Nm3 brintlager for en Ford Focus med forbrædningsmotor er blevet opstillet. Det specificerede lager skal fremstilles på grundlag af en kommerciel tilgængelig metalhydrid
Projektet har haft til formål at udvikle og fremstille letvægtslagre til lagring af brint ved højt tryk baseret på fiberforstærkede trykbeholdere. Under projektet er der således konstrueret lagre til
Projektet har haft til formål at bygge en brændselscelledreven bil, der kan bruges til demonstration af brint som drivmiddel til transport. Projektet er baseret på Fiats Seicento Elettra elbil og
Projektet omfatter en generel udredningsdel og en projektspecifik del: Generelt: 1) Generelt udredning om sikkerhedstekniske aspekter ved brintanvendelse til køretøjer og tilhørende stationært udstyr
Der er etableret en metode til fremstilling af en ny celletype, den anodebårne tynd-elektrolyt celle. Basis for cellen er en 200mum tyk tape cast blanding af zirconia (ZrO2) med 3 mol% yttria (Y2O3)
Gennem pilotinstallation af indtil 7 stk. minikraftvarmeanlæg undersøges de faktiske tekniske forhold, herunder driftssikkerhed og mulige gener. Endvidere undersøges energi- og privatøkonomi, idet