Formålet med dette udviklingsprojekt er at demonstrere teknologien til et nyt state-of-the-art rumopvarmningskoncept. Nyere forskning har vist, at eksisterende beboelsesejendomme kan benyttes som
WABAT projektet udvikler et nyt automatiseret elbil-batteri testudstyr til autoværksteder. WABAT testeren tester via DC-ladestikket og fungerer samtidig også som DC-hurtiglader. Forskning i hurtigere
TOPChargE’s mål er at modne, validere og demonstrere en ny elbils hurtig lader med batteri-buffer, og vurdere dens teknologiske, økonomiske og miljømæssige bæredygtighed. En unik lader, nem at flytte
Regeringen vil stoppe salget af diesel- og benzinbiler i 2030. På det tidspunkt er det forventet at der allerede er mellem en halv og en hel million elbiler på vejene. Ved at styre opladningen kan en
I dette projekt udvikler vi et Diagnosticerings Værktøj for Automatisk, Intelligent og Omkostningseffektiv Fejlforudsigelse og Fejlokalisering i det Elektriske Distributionsnet, ved brug af data fra
Med baggrund i det øgede behov for lagring af vedvarende el-energi, er det projektets formål at udvikle store energilagre til det kollektive elnet, og omkostningseffektivisere etableringsudgiften ved
Gadebelysning tegner sig for cirka 25% af de offentlige energibudgetter i moderne byer over hele verden, inklusive Danmark. På grund af den betydelige andel af et offentligt energibudget, der er afsat
Formålet med SENSE projektet er at udvikle og demonstrere højenergi lagrings systemer til stabilisering af forsyningsnet for vedvarende energi, og til elektriske færger med brug af banebrydende Li
Projektets formål er at afdække hvorvidt affaldsværker kan tilbyde konkurrencedygtig regulerkraft (primært nedregulering af kraft) eftersom Energinet.dk har ønske om flere udbydere af
I dag anvendes tvangsmæssig forbrugsafkobling som det sidste indgreb for at sikre elsystemet mod nedbrud. Der er imidlertid et betydeligt uudnyttet potentiale for at lade forbruget medvirke aktivt på
Projektets formål er at undersøge mulighederne for at anvende agentteknologi til en dynamisk opdeling af elforsyningssystemet med henblik på f.eks. ødrift af undersystemer.
Projektet har udviklet probabilistiske metoder til optimal drift og planlægning af moderne distributionssystemer. Der er udviklet probabilistiske modeller for vindkraft, decentrale kraftvarmeværker
Det er projektets formål at demonstrere interaktive elmåleres egnethed til at realisere priselastisk elforbrug og reguleringseffekt i større erhvervsejendomme eller institutioner. Dette gøres gennem