Energispil(d) for teenagere
Gennem klimarelevant undervisning og målinger af eget elforbrug får skoleelever grundlag for at deltage i et læringsmotiverende onlinespil. Spillet skal engagere de unge i elbesparelser både gennem konkret viden og holdningspåvirkende elementer
Der er udviklet et on-line spil, som skal animere teenagere til at spare elektricitet på værelserne. Spillet er bl.a. baseret på måling af elforbrug på værelserne hos en 7. klasse. Et spilforløb på 2 uger er afprøvet på en 7. klasse. Det vurderes, at spillet fungerer, men der foreslås forbedringer i både administrationsudstyr, selve spillet og målerudstyret. Spillet er meget nær markedet, idet det med de nævnte modifikationer kunne benyttes af elever og lærere i 7. klasse. Dermed ville der være basis for at Regionernes udlånscentraler andkaffede et antal klassesæt til udlån til skoler. (Energi 11)
Key figures
Kategori
Deltagere
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
Egebjergskolen | ||
Congin | ||
AURA Rådgivning A/S | ||
Teknologisk Institut |