Hovedpunkterne i projektet er: 1) Forbedrede metoder til modellering af vertikal og horisontal variation af vindhastigheder. 2) Verifikation, kalibrering og forbedring af akustiske vindsensorer til
De vigtigste resultater, der opnåedes i projektet, er følgende: Simulering (med finite element metoden) af bulingsopførslen af en bærende bjælke ('box glider') i den vindmøllevinge, der blev testet
Formålet med forskningsprojektet er, at udvælge hvilke metoder der giver den bedste simulering af miljomæssig påvirkning i forhold til møllernes geografiske placering, at kunne udvælge hvad der er
Projektet skal afklare de tekniske, miljømæssige og økonomiske konsekvenser ved at udføre vindmølletårnbunde i beton frem for i stål. Traditionelt er vindmølletårne fastgjort til fundamentet ved
Formålet med projektet er er at udvikle praktisk anvendbare sensorer til fjernovervågning af vindmøllevingers tilstand samt karakterisere skadestyper baseret på sensorsignalerne og udvikle en
The project concerns the modelling of aerodynamically generated sound from wind turbines with the aim of predicting and reducing noise emission from wind turbines.
Det er formålet at opstille evaluerings- og designkriterier for isolerede elforsyningssystemer med stor andel af vindkraft. Projektet er rettet mod anvendelse i områder der ikke er tilsluttet
Projektets formål var at undersøge, hvorledes rotordesignet fra en eksisterende møllestørrelse kan ekstrapoleres til en 4 MW mølle. Ifim. projektet er der er udviklet to optimeringsprogrammer til
Formålet med projektet er at etablere et teknisk grundlag for en øget anvendelse af vindkraft i Rusland med el-producerende vindmøller samt tilpasning af dansk og moderne vindmølleteknologi som basis
Projektet udgør et løbende 5 års forskningsprogram indenfor aeroelasticitet med sigtet, at forbedre design og optimeringsgrundlaget for vindmøller, samt etablere en løbende innovationsproces i
Projektets formål er at udvikle og verificere vindkraftmeteorologiske værktøjer til brug for forudsigelse og vurdering af dimensionsgivende vindforhold for vindmøller over land, i inhomogent og
Foreløbig konklusion fra målinger er at maksimal lasterne under stilstand er væsentlig mindre end under normal drift ved vindhastigheder lige uner stop-vindhastigheden.
Risøs del af arbejdet omfatter bl.a. udarbejdelse/revision af kommissorium: Der skrives et dansksproget kommissorium for dansk deltagelse i IEA-Wind Executive Committee, samt et engelsksproget
Sensorsystemet er udviklet og afprøvet i laboratorium. Der er herefter gennemført en forsøgsserie og der er foretaget en afprøvning af forsøgsserien på 39 vindmøller på land og offshore.