Det overordnede formål med projektet er at undersøge fordelene ved et helt nyt vindmøllekoncept - Lav-Vinds møllen designet for optimal systemintegration i et elnet med betydeligt produktion fra
Det overordnede projektmål og succeskriterium er at muliggøre en 30% reduktion af omkostningerne på producerede vindmøllevinger. MADEBLADES projektet vil demonstrere paradigmeskiftende koncepter for
Formålet er at udvikle en ny metode til vurdering af den resterende brugstid for vindmøllevinger hver for sig, baseret på deres individuelle skadetilstand. Metodikken er især relevant for møller, der
Målet med projektet er at udvikle en kran der kan installere den komplette vindmølle med en nav højde på 250m på under 2 dage. Vægten på kranen er under 80 ton og den kan flyttes mellem møllerne på
Formålet med ProbWind er at udvikle og demonstrere grundlaget for pålideligheds-baseret/probabilistisk design af vindmøller, førende til udvikling af en ny international standard for probabilistisk
Formålet med LICOREIM projektet er at udvikle og demonstrere lidar-baseret vindmølle kontrolstrategier med henblik på robust og pålidelig forbedring af såvel eksisterende (dvs. retro-fit løsninger)
Formålet med dette projekt er at teste/demonstrere ”proof of concept” for det udviklede levetidsforlængelseskoncept til havvindmøller. Test/demonstration vil specifikt blive gennemført på en Vestas
Målet er at udvikle nye VG geometrier og en bedre placering også af traditionelle VG geometrier for at forbedre effektiviteten af vindmølle rotorer. Med VGer monteret kan den formindskede
Dette projekt fokuserer på at levere bevis på, a) at 3D printning kan bruges til at fremstille høje vindmølletårne, b) det er økonomisk og teknisk muligt, c) 2 designkoncepter til tårne, der er
Teknologierne i projekterne fokuserer på at øge møllens aerodynamiske virkningsgrad, reducere møllens laster og forøge kontrolmulighederne gennem en ny frihedsgrad i styringen af effekt og last.
Forretnings idéen for teknologien til maling af vindmølle vinger er at gøre vingeproduktionen billigere, forbedre arbejdsmiljøet og udvikle mere fleksibelt udstyr. SEM-BC vil blive designet til at
Projektets formål har været at bygge et demonstrationsanlæg med ny jævnstrømsteknik på land for at undersøge de tekniske og økonomiske muligheder ved jævnstrømstilslutning af havmølleparker, hvor der
Formålet med projektet var at verificere de aerodynamiske egenskaber for tre Risø-A profiler for at vurdere deres anvendelighed på fremtidige danske vindmøllevinger. Profilerne er udviklet specielt
Projektet er første skridt i en F og U indsats med det overordnede formål at udarbejde tekniske retningslinier for tilslutning af vindmølleparker på svage net, og identificere og udvikle tekniske
Dette Annex havde som hovedformål, at etablere en aerodynamisk database med eksperimentelle resultater fra detaljerede rotormålinger ved fem forskellige forskningsinstitutioner: ECN (NL), Delft
Det er sandsynliggjort, at en væsentlig årsag til dobbeltstall er en ustabil laminar separationsbobbel ved forkanten af profilet. Endvidere blev det vist, at det specifikke forløb af udviklingen af
1) At undersøge om den sædvanlige antagelse om Gaussisk (normalfordelt) turbulens er opfyldt i almindelighed og mulige konsekvenser heraf på lastberegninger, som generelt vil være underestimeret som
Projektets formål har været at indsamle data, således at mølle- og vingefabrikanter i Danmark kan skaffe sig en bedre viden om dobbelt stall. Med baggrund i kendte dobbelt stall problemer på