Formålet med BLATIGUE-2 er at udvikle hurtige og effektive metoder til udmattelsestest af store vindmøllevinger, at udvikle smart lastudstyr til brug for disse tests, at øge værdien af vingetests
Projektet har til formål at øge pålideligheden af vinger under drift ved installation af RTZ Solution. Derudover, ved brug af de nye inspektionsguidelines at opnå højere kost-effektivitet og højere
Udmattelse af fibertov i kran applikationer er ikke veletableret, hvorfor omfattende testarbejde er nødvendigt. Hovedformålet med dette projekt er at udvikle en teoretisk metode til at designe et
LERCat muliggøre reparation af forkantsruhed (LER) på vindmøllevinger på det rigtige tidspunkt. Dette resulterer i en årlig gevinst på 1 mia. DKK for partnernes møller. Gevinsten opnås ved etablering
Projektet involverer udvikling og modning af en drone ladestation og dronesystem. Det samlede system skal kunne lave autonome vindmølleinspektioner og pakkelevering fra skib til vindmølle. Projektet
Håndtering af offshore korrosion er et emne, der er stærkt reguleret og kombineret med adskillige industristandarder, der skal følges for at sikre aktivernes strukturintegritet. Alligevel, mens, og
Formålet med IDEA er at etablere reference data for vind, bølge og strømforhold samt reference designs for flydende vindmølleparker. Projektet følger det internationale IEA projekt om design af
Det overordnede formål er at tilpasse og videreudvikle Claviates eksisterende installationsmonitoreringsløsning, så denne dækker hele processen for installation af vindmøller til lands.
Vi vil demonstrere, at en banebrydende ny vingeteknologi, der kombinerer sammenføjede modulære vinger med avancerede vingetipper fremstillet med additiv fremstilling, kan muliggøre op til 20%
Annekset vil give deltagerne et overblik over tekniske og miljømæssige forhold omkring anvendelse af offshore vind energi, og identificere de områder, hvor der er behov for øget indsats forsknings- og
Projektet har omfattet anden fase af en proces, der som mål har en platform til simulering af vindmøller som forudsætning for avanceret elektrisk design og optimering.
I projektet er der udviklet en detaljeret fysisk model af vindfeltet i en vindmøllepark. Modellen er efterfølgende blevet verificeret for vindfelt og strukturlaster.
Det er projektets overordnede formål at sikre udviklingen af et aeroelastisk designkompleks, som kan danne grundlag for næste generation af vindmøller og muliggøre udvikling i nye designretninger
Med udgangspunkt i erfaringsopsamling fra de to danske demonstrationsprojekter vil projektet bidrage til dimensionering og udvikling af havmøller. Validering baseret på fuldskalamålinger benyttes til
Projektets formål er at udvikle og validere en model til at simulere effektvariationer fra vindmølleparker. Fokus vil være på effektfluktuationer i større havvindmølleparker, modellering og validering
Projektet har skabt resultater på udvalgte områder indenfor fleksibel multi-body modellering af vindmøller. Monte Carlo simuleringer af statistiske responsstørrelser og svigtsandsynligheder
I projektet er der på DTU og i LM glasfibers vindtunnel foretaget en række målinger af strømningen bagved vortex generatorer, VG. Det er påvist at de inducerede hvirvler er effektive til at modvirke
Hensigten med projektet er i betydelig grad at styrke det videnskabelige grundlag for vindmølleindustrien i almindelighed og mest den danske industris position i offshore vind. På denne baggrund
Projektet omhandler forudsigelse af elproduktion fra vindmøller. Præcise prognoser er af økonomisk betydning for balanceansvarlige aktører, ligesom de bidrager til øget sikkerhed i elsystemet.