Det overordnede formål med projektet er at undersøge fordelene ved et helt nyt vindmøllekoncept - Lav-Vinds møllen designet for optimal systemintegration i et elnet med betydeligt produktion fra
Det overordnede projektmål og succeskriterium er at muliggøre en 30% reduktion af omkostningerne på producerede vindmøllevinger. MADEBLADES projektet vil demonstrere paradigmeskiftende koncepter for
Formålet er at udvikle en ny metode til vurdering af den resterende brugstid for vindmøllevinger hver for sig, baseret på deres individuelle skadetilstand. Metodikken er især relevant for møller, der
Målet med projektet er at udvikle en kran der kan installere den komplette vindmølle med en nav højde på 250m på under 2 dage. Vægten på kranen er under 80 ton og den kan flyttes mellem møllerne på
Formålet med ProbWind er at udvikle og demonstrere grundlaget for pålideligheds-baseret/probabilistisk design af vindmøller, førende til udvikling af en ny international standard for probabilistisk
Formålet med LICOREIM projektet er at udvikle og demonstrere lidar-baseret vindmølle kontrolstrategier med henblik på robust og pålidelig forbedring af såvel eksisterende (dvs. retro-fit løsninger)
Formålet med dette projekt er at teste/demonstrere ”proof of concept” for det udviklede levetidsforlængelseskoncept til havvindmøller. Test/demonstration vil specifikt blive gennemført på en Vestas
Målet er at udvikle nye VG geometrier og en bedre placering også af traditionelle VG geometrier for at forbedre effektiviteten af vindmølle rotorer. Med VGer monteret kan den formindskede
Dette projekt fokuserer på at levere bevis på, a) at 3D printning kan bruges til at fremstille høje vindmølletårne, b) det er økonomisk og teknisk muligt, c) 2 designkoncepter til tårne, der er
Teknologierne i projekterne fokuserer på at øge møllens aerodynamiske virkningsgrad, reducere møllens laster og forøge kontrolmulighederne gennem en ny frihedsgrad i styringen af effekt og last.
Forretnings idéen for teknologien til maling af vindmølle vinger er at gøre vingeproduktionen billigere, forbedre arbejdsmiljøet og udvikle mere fleksibelt udstyr. SEM-BC vil blive designet til at
Formålet med det foreliggende projekt er at optimere det flydende TetraSpar havmøllekoncept for installation i et pilotprojekt. Potentialet i offshore vindkraft er enormt. Havvindmøller kan levere syv
Hovedformålet er at udvikle procedurer, der kan minimere risikoen for nedbrud, kvantificere både den resterende strukturelle pålidelighed og vedligeholdelsesudgifterne ved at levetidsforlænge møller
”IEA Wind Task 28" om social accept af vindenergiprojekter er en arbejdsgruppe bestående af flere lande. Formålet er at drage fordel af et tværfaglig og international forsknings-, videnskabs- og
Installationsperioden for en havvindmøllepark er en enormt energikrævende fase, som i dag løses ved hjælp af diesel. Med projektet vil vi i samarbejde med vore partnere udvikle en hybrid og
Dette projekt har til hensigt at udvikle en ny metode til køling af moduler, således at køleeffekt pr. areal ikke i fremtiden bliver en flaskehals i udviklingen af vindmøller.
Projektet har generelt til formål at understøtte Danmarks deltagelse i ”IEA Wind Energy R&D Implementing Agreement” i 2018 gennem deltagelse i aftalens Styringskomité (”Executive Committee”) som