International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Aktiviteterne har koncentreret sig om udvikling af den såkaldt tredjegenerations SOFC (3G cellen), som kan fungere ved væsentlig lavere temperaturer (550 - 650 C) end de nuværende 800 - 850 C.
Aktiviteterne i dette projekt var: a) Test af elektroder og celler, bl.a. under ekstreme betingelser. b) Kontakteringsanalyse og -udvikling. c) Stabilitet overfor redox- og termiske cykler. d)
Projektet vedrører reduktion af formaldehydindholdet i røggassen fra gasmotoranlæg. Projektet er aktualiseret af en ny luftvejledning fra Miljøstyrelsen, hvori der stilles skærpede krav vedrørende bl
Projektets formål er at udvikle og afprøve en PEM (Polymer Elektrolyt Membran) brændselscelle baseret på en ny, bedre og billigere polymer membran. Nafiona er den eneste kommercielle tilgængelige
Ideen i det foreslåede projekt er at tilvejebringe de nødvendige driftsmæssige styringsmidler i relation til decentral produktion med varmebindinger (herefter kaldet DCKV) således at ovennævnte
Projektets målsætning er at kvalificere dansk udviklede SOFC-celler under industrielle betingelser. For at opnå denne kvalifikation så hurtigt som muligt har det i projektet være påtænkt, at cellerne