International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Projektet udforsker en ny type legeringer til brug i lavtemperatur polymer brændselsceller. Det skal reducere behovet for det sjældne og dyre platin, men uden at cellens effektivitet og levetid
Høj temperatur polymer-brændselsceller (virkende ved 120-200 °C)er et område med stort potentiale, da de er simplere end traditionelle celler. Danmark holder en styrkeposition på dette område, men
The FCCF-APU project aims to develop an APU (auxiliary power unit) for electrical vehicles which can be operated with conventional fuels like petrol or diesel. The FCCF-APU project will propose an
The FCCF-APU project aims to develop an APU (auxiliary power unit) for electrical vehicles which can be operated with conventional fuels like petrol or diesel. The FCCF-APU project will propose an
Mikrobrændselsceller til høreapparater løftes fra demonstrator til pilotproduktion gennem optimering og opskalering af kritiske fremstil- lingsprocesser samt fokus på integration i høreapparatet.
Keramiske brændselsceller (SOFC) er en fleksibel og effektiv teknologi til produktion af el, som er velegnet til kravene i et Smart Grid. Dette projekt vil bidrage væsentligt til at udvikle SOFC
SOFC forbedrer energiforbrug gennem høj effektivitet og dynamisk drift. METSAPP projektet vil demonstrere at metal-supporteret SOFC forbedrer robusthed og livstid som et strategisk alternativ til
Der udvikles en skalerbar platform for brændselscelle back-up systemer. Modulopbygningen gør det muligt at skalere effekten. Det færdige produkt forsynes med brint. I løbet af 2015 vil de udviklede
Projektets formål er at udvikle et anden generations brændselscellesystem til ekstreme klimaforhold. Der findes et niche marked for sådanne systemer, hvor betalingsvilligheden er stor. Det færdige