Der er udviklet tre forskellige teknologispor til produktion af elektroder til elektrolyse. I alle tre spor har projektet opnået en celleeffektivitet på 95-97%, som er væsentligt højere end de 88%
Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
H2 Logic A/S og projektdeltagerne har udviklet en 2. generations brændelscelleteknologi til vejkøretøjer og 2. generations optankningsteknologi til brint. I næste fase af projektet skal 17 køretøjer
Et mikrokraftvarmeanlæg på 1 kW ville være rentabelt i et ældre hus, hvis nettomåleordningen indføres. I nyere huse med lavere varmeforbrug, ville det være nødvendigt med investeringsstøtte eller
H2 Logic har udviklet et hybrid transportsystem med batterier og brændselsceller til gaffeltrucks. Systemet er baseret på en ny højtemperatur polymer membran brændselscelleteknologi. En lang
IRD A/S har udviklet en forsøgsproduktionslinie og reduceret produktionsomkostningerne for PEM-brændselsceller markant. Prisudviklingen følger dermed målsætningen i den danske nationale strategi for
Projektet har udviklet brændselscellesystemer til nødstrøm og gaffeltrucks med tilhørende brintinfrastruktur. De udviklede systemer demonstreres i Canada og Danmark.
Partnerskabet har udviklet en model for innovationsnetværk, udviklet en hjemmeside og udarbejdet en markedsundersøgelse. Undersøgelsen er afrapporteret i fire markedsrapporter på fire produktområder
Målet med projektet er at videreudvikle SOFC celler og stakke, samt at reducere fremstillingsprisen, så målene i den Road map der er udviklet i SOFC følgegruppen kan nås. Projektet er en videreførelse
Der er udviklet PEM-membraner med spændende nye strukturer både med og uden fluor med udvidet temperaturområde og større mekanisk styrke. Membranerne vil kunne anvendes både til hydrogen- og
HyLIFT-C3 projektet skal udvikle og kommercialisere brintdrevne brændselscelle hybridsystemer, der skal gøre det muligt at drive gaffeltrucks til varehuse og distributionscentre på verdensplan uden
Nye højtemperatur-brændselscellers robusthed forbedres ved at anvende en porøs metalstruk- tur. De nye celler bruges til at udvikle stackmo- duler, i første omgang til f.eks. lastbil-APU’er.
Formålet er gennem modellering samt materiale- og procesudvikling at opnå bedre MEA-ydelse og udvikling af teknologi til fremstilling af katalysatorer i Danmark. Udvikling af billigere katalysatorer
I projektet udvikles kosteffektiv højtemperaturelektrolyse baseret på Solid Oxide Electrolysis Cells (SOEC). Teknologien baserer sig på materialer som bruges til SOFC brændselsceller og drager fordel
Formålet med projektet er at tilvejebringe den fortsatte F&U, som er nødvendig til at forbedre cellekomponenterne og implementere dem med industrielt relevante metoder. Således slår projektet bro over
I projektet udvikles og demonstreres et optimeret µCHP system (mikro-kraftvarme), der består af en HT-PEM (højtemperatur PEM) brændselscellestak og en "multifuel" eller brændselsfleksibel reformer. På
Aktiviteterne har koncentreret sig om udvikling af den såkaldt tredjegenerations SOFC (3G cellen), som kan fungere ved væsentlig lavere temperaturer (550 - 650 C) end de nuværende 800 - 850 C.
Aktiviteterne i dette projekt var: a) Test af elektroder og celler, bl.a. under ekstreme betingelser. b) Kontakteringsanalyse og -udvikling. c) Stabilitet overfor redox- og termiske cykler. d)
Projektet vedrører reduktion af formaldehydindholdet i røggassen fra gasmotoranlæg. Projektet er aktualiseret af en ny luftvejledning fra Miljøstyrelsen, hvori der stilles skærpede krav vedrørende bl