International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Haldor Topsøe vil udvikle nøglekomponenter til et to-vejs brændselscelle-elektrolysesystem, der skal gøre det muligt at integrere el- og gasystemet ved at lagre overskydende vindmølle-el og CO2 som
Projektet vil videreudvikle- og demonstrere et lavtemperatur-PEM mikrokraftvarmeanlæg og udvikle en universel "brændstof-reformer" med det formål at gøre mikrokraftvarmeanlæg fleksible i forhold til
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på brintområdet med den internationale F&U-indsats. Endvidere via deltagelse
Projektet fortsatte deltagelse i det internationale samarbejde i IEA arbejdsgruppe under ”Adcanced fuel cells: Annex 25: Stationary fuel cells". Deltagelsen indebar forberedelse og international
Projektet har for de danske EUDP 11 - I støttede projekter inden for elektrolyse til formål at
udvikle fælles grundlag for benchmarking, tests og standarder. Koordinering skal sikre en effektiv
HyTEC-DK skal demonstrere et netværk af 3-5 brint tankstationer i København sammen med 10 stk.
brændselscellebiler fra en bilproducent. Sammen med en infrastruktur udrulningsanalyse skal dette sikre
I DESTA-projektet vil en lastbils APU (hjælpekraft enhed) blive demonstreret. Projektet vil arbejde imod
krav specificeret af Volvo og baseret på en konkret amerikansk lastbilstype. To forskellige
Projektets mål er at udvikle et koncept for store alkaliske elektrolyseanlæg til brintproduktion. Målet er at skabe anlæg, der kan producere mellem 125 og 1000 kubikmeter brint i timen.
Projektet vil udvikle fjerde generation af SOFC-brændselsceller til mikrokraftvarme. SOFC-brændselsceller kan generere el og varme med et lavt brændstofforbrug og CO2-udslip. Projektets formål er at
Projektet har som mål, at udvikle en fælles platform for nødstrøms- og hjælpestrømsanlæg
på basis af metanolfyrede brændselsceller (højtemperatur-PEM). LEAnECO´s
strømforsyningsanlæg vil kunne